Handelsbetingelser & vilkår

Nedenstående betingelser og vilkår er gældende ved køb af varer hos www.missobling.dk . Alle aftaler der indgås med www.missobling.dk er på dansk og er underlagt dansk lovgivning. Enhver tvist afgøres af danske domstole.

Ejerforhold
www.missobling.dk ejes og drives af virksomheden Miss Obling Copenhagen – CVR: 38478532

Firma og Showroom adresse:
Miss Obling Copenhagen
Græsmosevej 3
3200 Helsinge
Danmark

Kontaktoplysninger
Du er altid velkommen til at kontakte os, vi bestræber os på at være nemt tilgængelige men er overvejende tilgængelige på mail i hverdage. I weekender kan vi kontaktes i vores showroom. Desuden kan vores telefon benyttes, her kan der altid kan ligges en besked og vi vil ringe tilbage hurtigst muligt.

E-mail: contact@missobling.dk
Telefon: +45 26 80 80 26

Bestilling

www.missobling.dk er åben for dig lige hvor du er 24 timer i døgnet. Ved eventuel vedligeholdelse vil butikken kort være lukket. Du kan udelukkende foretage køb hos www.missobling.dk, når web shoppen er åben og tilgængelig online.
For at handle på www.missobling.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du købe varer, hvis du har indhentet din værges accept.

Kvittering for bestilling
Når du har lagt bestilling hos www.missobling.dk, modtager du en ordrebekræftelse for vores modtagelse af din bestilling. Der er indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os via e-mail. Det er selvfølgelig altid muligt at annullere din bestilling, efter den normale fortrydelsesret på 14 dage.

Priser
Alle priser på www.missobling.dk er angivet i DKK og er inklusiv 25% moms.

Betalingsmetoder
På www.missobling.dk kan du vælge at betale via. online betalinger med Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, Visa Electron, Maestro. Pengene debiteres først i det øjeblik varene afsendes fra vores lager.

Miss Obling Copenhagen benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Miss Obling Copenhagen’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Fragt og levering
Du skal betale for levering af din bestilling, dette er som udgangspunkt ikke inkluderet i varernes pris. Fragtomkostningen er 45 DKK. Vi giver fri fragt ved de bestillinger hvor ordrebeløbet er 500 DKK eller derover. Såfremt du efterfølgende returnere en “fragt fri” ordre eller dele heraf, således at det endlige køb er under 500 DKK, vil den oprindelige fragt blive fratrukket returbeløbet. 

Alle bestillinger sendes med GLS. Pakken leveres til den ønskede GLS pakkeshop, som du vælger under leveringsmetode.
Hvis du ønsker at få leveret din bestilling hjemme på din privatadresse koster det 60 DKK uanset hvilket beløb du handler for.
Leveringstiden er 1-3 arbejdsdage, fra du har gennemført bestillingen til du kan forvente at modtage pakken.
Når pakken er afsendt, kan du følge din pakke via funktionen “Følg min ordre” som du finder under “min konto” øverst på hjemmesiden.
Under udsalg og kampagner gør vi en ekstra indsats for at du får din pakke hurtigst muligt. Forvent en leveringstid i disse perioder på 2-5 dage.

Returnering og fortrydelsesret

14 dages fortrydelsesret
Når du handler hos www.missobling.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du senest 14 dage efter modtagelsen af din bestilling, meddele Miss Obling Copenhagen at du fortryder købet. Efter du har meddelt os, at du fortryder købet, skal du hurtigst muligt, returnere varen til os.
Efter modtagelsen må du udelukkende håndtere varerne på en sådan måde, så du kan fastslå varernes pasform og egenskaber. For at anskueliggøre dette yderligere, skal du forestille dig, at du må undersøge varer på samme måde, som man normalt vil kunne undersøge samme vare i en fysisk butik. Dvs. du gerne må prøve en vare ligesom du prøver i et prøverum i en fysisk butik.
Returretten på 14 dage gælder også varer købt under udsalg, kampagner og kø-tilbud.
 

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Værdiforringelse
Hvis det viser sig at en vare du returnerer er i forringet stand, som gør den usælgelig eller formindsker værdien, kan Miss Obling Copenhagen afhængig af skadens omfang, fratrække værdiforringelsen fra din refundering eller helt nægte at refundere beløbet for varen. Med værdiforringelse mener vi eksempelvis pletter, lugt af tobaksrøg, slid og lignende.

Ved køb af sko er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi.
Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.
En skotøjsæske med pakkelabels eller frimærker og klisterbånd kan ikke sælges igen. Vær her specielt opmærksom på returnering af sko, æsken skal pakkes ind forsvarligt.

Ombytning & Returnering
Det er muligt at returnere varer og få dem ombyttet til andre varer samt at få pengene tilbagebetalt til samme konto der er handlet fra. Når du vil ombytte er det vigtigt at du i så fald tydeligt angiver varenavn og varenr. for den vare du ønsker ombyttet. Er den ønskede ombytningsvare dyrere end den vare du returnerer, skal du betale for prisforskellen.
Du kan ved returnering vælge at benytte dig af en fortrykt returlabel. Denne kan du selv printe ud via nettet via følgende link: https://retur.pakkelabels.dk/missobling. Hvis du anvender denne form for returlabel vil vi fratrække 45 DKK fra det beløb der tilbagebetales. Når du anvender denne returlabel er pakken ligeledes sporbar, så vi kan spore hvor pakken befinder sig. Husk at gem kvitteringen for at du har indleveret returpakken. Returpakken skal du indlevere på en GLS pakkeshop.
Hvis du returnerer til Miss Obling uden at benytte dig af vores returlabel fratrækker vi ikke 45 kroner af det beløb der tilbagebetales.
Returadresse:
Miss Obling Copenhagen
Græsmosevej 3
3200 Helsinge
Danmark

Ved returnering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal returnere senest 14 dage efter, du har fortrudt. Når du sender en vare retur, beder vi dig vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse, samt årsagen til pakkens returnering. Dette er nødvendigt, for at vi kan identificere din bestilling, når vi modtager den på vores returlager.
Når vi modtager varen på vores lager, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, hvis varen ikke er værdiforringet. Vi tilbagebetaler indenfor 7 dage, fra vi har modtaget din pakke retur.
Beløbet bliver altid overført med samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

Reklamation

Reklamationsret
Dit køb hos Miss Obling Copenhagen er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du kan få en mangelfuld vare enten repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Vi yder ikke garanti på palietter, perler, sten, nitter m.m.
 
Kontakt os hvis du vil reklamere
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og senest 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via e-mail på contact@missobling.dk eller telefonisk på +45 26 80 80 26. Vælger du at maile til os, kan du med fordel vedhæfte et eller flere billeder af den beskadigede vare. Dette vil afhjælpe den videre behandling af din reklamationssag.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Miss Obling Copenhagen, har vi brug for følgende oplysninger:

. Navn

. Adresse

. Telefonnummer

. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Miss Obling Copenhagen og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Miss Obling Copenhagen har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Miss Obling Copenhagen er: Rie Elisabeth Obling

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Miss Obling Copenhagen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til contact@missobling.dk.

Cookies

På https://missobling.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Se hvordan du sletter dine cookies på webset.dk/ryd-cookies.

Log-statistik

Vi bruger en log-statistik på https://missobling.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Miss Obling Copenhagen’s hjemmeside.

 

Forbehold

Fejl i webshoppen
Miss Obling Copenhagen forbeholder sig retten til at hæve købsaftalen uden at der kan kræves kompensation herfor, hvis du som kunde har handlet i ond tro, i tilfælde hvor der har været en fejl i webshoppen, som du kendte til, eller med rimelighed burde have indset var en fejl. Dette inkluderer fejlagtige oplysninger om pris og kvantitet.

Farvegengivelse
Vi kan ikke garantere at farvegengivelsen på din skærm stemmer 100% overens med varens reelle farve, da farvegengivelsen kan variere afhængig af den enkelte skærms kvalitet og indstillinger.
 
Force Majeure
Miss Obling Copenhagen har ret til at trække sig fra sine forpligtelser i tilfælde af offentlige myndigheders indgriben eller forsømmelse, ny lovgivning, arbejdskonflikt, krig eller trussel om krig, større forstyrrelse af den offentlige orden, sabotage, ekstreme vejrforhold, brand, eksplosion, naturkatastrofer, uheld eller andre forhold uden for Miss Obling Copenhagen kontrol og som Miss Obling Copenhagen ikke med rimelighed kan overvinde eller foregribe.
I disse tilfælde er Miss Obling Copenhagen ikke erstatningsansvarlige for eventuelle tab eller skader, som dette måtte påføre kunden. Er der en forsinkelse i levering på grund af begivenheder uden for Miss Obling Copenhagens kontrol, er Miss Obling Copenhagen ikke ansvarlig for eventuelle tab eller skade som følge af en sådan forsinkelse i leveringen. I sådanne tilfælde er du som kunde ikke berettiget til erstatning eller anden kompensation fra Miss Obling Copenhagen, medmindre andet aftales mellem Miss Obling Copenhagen og dig, eller der findes regulativer som følge af lovstiftning.
 
Er du i tvivl?
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, er du velkommen til at rette henvende til Miss Obling Copenhagen på contact@missobling.dk
 
Klagemuligheder

Klager over produkter kan sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores email adresse angives: contact@missobling.dksamt hjemmesiden du har købt varen på.